تبلیغات
Case Method in Marketing Education - با کمی دقت متوجه می شوید...

 

پوستر خلاقه، دومعنایی ، زیبا و گویای ولا استریت برای معرفی رنگ موهایش

یکی از تکنیک های مهم در اجرای طرح تبلیغاتی ایجاد ایهام و دو معنایی کردن طرح در آگهی ارائه شده است ، انسانها ذاتاً و عموماً کنجکاو هستند و به دنبال کشف روابط و یا منبع هر چیز که با درگیر کردن همین حس شما توانسته اید به خوبی پیام خود را انتقال دهید و مخاطب را با طرح درگیر .
مطمئناً شیرینی کشف مسأله و پی بردن به راز استفاده شده در یک طرح دو معنایی آنقدر هست که نام بِرند شما که در دومین مرحله به چشم مخاطب برخورد کرده است ، جای مناسبی را در ذهن بگیرد و تا مدت ها به هنگام خرید جلوی ذهن او پدیدار شود.
دنیای امروز ، دنیای اشباع شده از تبلیغات است ، در آفریقا و یا حتی در عراق در حین جنگ پپسی کولا ضمن حضور در بازار هرزگاهی تبلیغ هم داشته است!
همه به خوبی با تبلیغات آشنا هستند و در بسیاری جوامع مردم تبلیغ زده شدند ، در واقع به خاطر حجم زیاد تبلیغاتی که در خیابانها و مکانهای عمومی ، رسانه های عمومی ، مکانهای خرید و ... به سوی افراد حمله ور می شوند ابزار آزردگی را برای آنها فراهم می کنند...

حال در این هیاهو و هجوم تبلیغات مسلماً شما با ایجاد یک تصویر جذاب ( جذابیت ابعاد مختلفی دارد که در پست دیگری به بررسی آن می پردازم ) می توانید با رضایتمندی کامل وقت اندکی از مخاطب خود بگیرید و ضمن ایجاد لحظاتی شیرین برای او ،پیام خود را برای طولانی ترین زمان یاددآوری، به او انتقال دهید.
و حال به پوستر رنگ موی ولا می رسیم ، مطمئناً شما هم در نگاه اول تصویر را به مثابه ی لب انسان فرض کرده اید ولی با کمی دقت متوجه می شوید که نمای بالایی سر یک زن در مقابل شماست که موهای آن از وسط به دو قسمت تقسیم شده و این جلوه را یک مدیر هنری و تیم اجرایی حرفه ایی به زیبایی ایجاد نموده .
دقیقاٌ متوجه شدن این مسئله و در واقع این ابهام چند لحظه ایی و کشف اصل موضوع، رضایت درونی خوبی را برای شما ایجاد کرده است و شاید لبخند ضعیفی را هم در چهره شما پدیدار نماید.
فراموش نکنیم که شما در ابتدا باید بدانید در کدام قسمت منحنی حرکت خودر در مسیر تبلیغات هستید ( جایگاه بِرند و محصول در بازار ) و سپس دست به انتشار پوسترهای زیبای اینچنینی بزنید ، مطمئناٌ همه می دانیم که این مدل تبلیغات در حالتی انجام می شود که بٍرند شما به اندازه کافی در حوزه ی کاری خود شناخته شده و جایگاه محکمی را در بین مخاطبان خود یافته است.
البته انجام کارهای خلاقه هیچ محدودیتی ندارند و با در نظر گرفتن شرایط ، محیط ، مخاطب ، محصول ، کاربرد و دوره ی مصرف و ... شما می توانید در ابتدا هم کارهای ازاین دست را اجرا نمائید و به نتیجه مطلوب برسید.


  • آخرین ویرایش:-