تبلیغات
Case Method in Marketing Education - تامین هزینه های تحقیقاتی و نمایشگاهی برندهای برتر ایرانی توسط وزارت بازرگانی

چهارمین كنفرانس بین المللی برند با پیام وزیر بازرگانی و سخنان بابك افقهی، معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت خارجی ایران در مركز همایش های بین المللی صداوسیما افتتاح شد.
     در این كنفرانس كه به مدت دو روز برگزار می شود وضعیت فعلی برندهای ایرانی و چگونگی تقویت آنها مورد بحث سخنران های داخلی و خارجی از جمله دیویداكر، كلوین كبر و اریك تالر قرار گرفته و از آن به عنوان یك ضرورت جهت حضور موفق در بازارهای جهانی یاد شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در ابتدای مراسم افتتاح چهارمین كنفرانس بین المللی برند رییس سازمان توسعه تجارت ایران با تاكید بر حمایت این سازمان از برندهای برتر تجاری اظهار داشت: بیش از 50 تا 60درصد هزینه های استقرار برندهای تجاری در بازارهای هدف در قالب ایجاد مراكز تجاری پرداخت خواهد شد. مهندس بابك افقهی با اشاره به اینكه به زودی مراكز تجاری در كشورهای عمان، افغانستان، سودان، عراق و سنگال راه اندازی خواهد شد، اضافه كرد: سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد 50درصد هزینه تحقیقات و 80درصد هزینه های نمایشگاهی برندهای برتر ایرانی را بپردازد.وی با اشاره به اینكه برندسازی با حمایت از تولید داخلی و ملی از طریق ایجاد تمایز در بازار هدف انجام می شود، افزود: توسعه صادرات غیرنفتی از طریق بالابردن ارزش برند محصولات ایرانی در بازارهای صادراتی، ارتقای تصویر و اقتدار محصول ایرانی در عرصه جهانی، توسعه ارتباطات تجاری در سطح منطقه ای و جهانی و همچنین افزایش ضریب ماندگاری محصولات ایرانی در بازارهای هدف صادراتی از دیگر اهداف برندسازی است. معاون وزیر بازرگانی با اشاره به اینكه این وزارتخانه اجرای طرح مدیریت واردات را در اولویت كاری خود قرار داده است، افزود: مطابق آمارهای رسمی فائو، ایران در 15 محصول كشاورزی رتبه های اول تا دهم جهان را دارا است، اما فقدان برندهای ملی، ماندگاری محصولات ایرانی را در بازارهای هدف صادراتی متاثر كرده است. رییس كل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه كرد: تولیدكنندگان داخلی نمی توانند مطابق سلیقه خود تولید كنند و انتظار ماندگاری در بازارهای هدف داشته باشند؛ لذا انطباق تولیدات داخلی با نیازهای مصرف كنندگان بازارهای هدف اجتناب ناپذیر است.بابك افقهی همچنین در حاشیه این كنفرانس در گفت وگو با خبرگزاری مهر گفت: پیرو انتشار دو لیست از كالاهای غیراستاندارد و بی كیفیت وارداتی به كشور و پی گیری برخورد با واردكنندگان این اقلام، هم اكنون لیست بلند بالای دیگری نیز در راه است. افقهی در اعلام جزئیات بیشتر لیست سوم كالاهای وارداتی بی كیفیت و غیراستاندارد، بیان داشت: فهرست بلند بالای دیگری از كالاهای بی كیفیت را مشمول مواد غذایی، بهداشتی و دارویی و آرایشی هم اكنون در دست داریم. متاسفانه بخش عمده ای از این كالاهای غیراستاندارد با جان، مال و سلامت مردم مرتبط است؛ به همین دلیل شناسایی و اعلام لیست كالاهای غیراستاندارد را ادامه خواهیم داد.
    


  • آخرین ویرایش:-